כל הנעשה ברחבי הגלובוס: יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

שלמה ריזל No Comments on כל הנעשה ברחבי הגלובוס: יומן החוץ עם שלמה ריזל | האזינו

הרשויות באיטליה פתחו בחקירה בגין מקרה מזעזע במיוחד הקשור באנטישמיות שאירע לפני 39 שנים. לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, כמו זה ששמענו כעת, הממשלה האיטלקית ידעה אז על כוונה של מחבלים ערבים להוציא פיגוע כנגד בית הכנסת הגדול ברומא, אולם לא עשתה דבר לסכל אותו ואפילו לא הזהירה את אזרחיה היהודים מפני העומד לקרות, כיוון שלא …

שלמה ריזל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרשויות באיטליה פתחו בחקירה בגין מקרה מזעזע במיוחד הקשור באנטישמיות שאירע לפני 39 שנים. לפי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, כמו זה ששמענו כעת, הממשלה האיטלקית ידעה אז על כוונה של מחבלים ערבים להוציא פיגוע כנגד בית הכנסת הגדול ברומא, אולם לא עשתה דבר לסכל אותו ואפילו לא הזהירה את אזרחיה היהודים מפני העומד לקרות, כיוון שלא היה חשש שהמחבלים יפגעו במטרות איטלקיות.

מזעזע בדיוק כפי שזה נשמע – האיטלקים העדיפו לטמון את הראש בחול ולא לעשות דבר נגד המחבלים גם כיוון שידעו שמדובר "רק" במטרה יהודית, וגם מתוך חוסר רצון להיכנס לעימות "מיותר" עם המחבלים.

ובמעבר חד מאיטליה לבריטניה שסובלת קשות מהרויאנט החדש של נגיף הקורונה ונאלצת להטיל מגבלות חדשות נוכח מספרים מרקיעי שחקים של חולים ומחשש ממוות של עשרות אלפים מאזרחיה, אחרי למעלה ממאה אלף שכבר מתו מהקורונה.

בכל יום מימי השבוע האחרון נדבקו בממלכה כ-50 אלף בני אדם ומעל 100 מצאו את מותם. החשש האמיתי בבריטניה הוא מפני 5,000 בני אדם בכל יום שיהיו זקוקים לאשפוז.

בלית ברירה, הטיל ראש הממשלה ג'ונסון הגבלות חדשות ומיידיות על בריטניה. רוב אנשי מפלגתו השמרנית התנגדו אבל ג'ונסון מבין את האחריות שיש עליו והוא מיהר להודיע על נהלים חדשים במסגרתם התושבים נקראים לעבוד מהבית. לא  מדובר בסגר של ממש ובצעדים חריפים שנקט בעבר, אבל נראה שזה הכיוון.

במקביל לאנשי מפלגתו שמתנגדים להנחיות החדשות, ג'ונסון נתקל בכמה חזיתות נוספות. הראשונה שבהן היא הפגנות אלימות של מתנגדי הגבלות וחיסונים.

אם חשבתם שההפגנות הן כאב הראש האמיתי שלו, תאלצו להתבדות.

ג'ונסון נמצא כעת תחת מתקפות בתקשורת כיוון שבשעה שהטיל מגבלות קשות על תושבי בריטניה הוא עצמו נצפה מפר אותן. האינדיפנדנט הבריטי פרסם רק השבוע תמונה שלו עם אשתו ויועציו, ללא מסכות, בשעה שהיה אסור להיפגש עם יותר מאדם אחד, אם לא לצורכי עבודה.

אבל זו לא ההתקפה היחידה עליו, כי פרסום אחר בתקשורת הבריטית חשף שהוא נתן אישור לעובדי משרדו לחגוג בשנה שעברה את כניסת השנה האזרחית החדשה, בעוד תושבי הממלכה האחרים היו בעוצר מלא. אדם כמוהו לא ימהר למצמצץ ולהתפטר, אבל במי שבינתיים התפטרה היתה קצינת העיתונות שלו שקראה בבכי את הצהרתה בנושא.

רוב הבריטים אגב, בסקר מיוחד שפורסם בנושא, מאמינים שג'ונסון משקר ואישר לעובדיו לצפצף על ההנחיות.

לא רק בריטניה, גם ארה"ב חוותה השבוע טלטלה פוליטית של מנהיגה ג'ו ביידן, אחרי שסנאטור דמוקרטי בשם ג'ו מנצ'ין הודיע כי בשל "צעדים בלתי נסלחים" כדבריו של אנשי לשכת ביידן, הוא מסיר את תמיכתו בתוכנית הדגל ההיסטורית של ביידן בעלות של טריליוני דולרים.

מדובר בתכנית חשובה מאוד לביידן ולדמוקרטים באופן אישי והיא כוללת למעשה את בנייתם מחדש של הכלכלה והתשתיות בארה"ב, אולם הסנאטור המורד אינו מוכן לתמוך בה כאמור, וכך הוא מאיים להוריד אותה לשאול תחתית, עוד לפני שיצאה לדרך.

החשיבות שלו נעוצה בעובדה שבבית הנבחרים האמריקאי העליון, הסנאט, ישנם 100 חברים בסך הכל, מהם 50 רפובליקנים ו-50 דמוקרטים. סגנית הנשיא קמלה האריס יכולה להכריע את הכף ולהציע 51 תומכים, אבל משהוא מושך את קולו מתקבל תיקו שלא מביא להכרעה.

הרפובליקנים כמובן צוהלים, וביידן מצידו לא הוציא כל הודעה מצידו, אחרי ההודעה הדרמטית של אי שמפלגתו שהפכה לשיחת היום בארה"ב.

ומסיבוב בעולם אל מה שקורה אצלנו:

בסרטון שפרסם ארגון הטרור חמאס בשבוע האחרון נראים אנשיו מתרגלים פשיטה על יעדים המדמים מוצב וטנק צה"לי, ומבצעים "חטיפת חייל צה"ל" בתמונות המזכירות את שיחזור אירוע החטיפה של גלעד שליט.

האימון הזה שקיבל את השם "מגן ירושלים" הוא חלק מאיתותים צבאיים של חמאס על כך שהוא מוכן לעימות נוסף, וגם נועד להכשיר בפועל את מחבליו לחטוף חיילים ואזרחים, היה לא תהיה, מתוך הבנה שמדובר בנשק האסטרטגי ביותר שלו.
האימון עצמו בוצע בצפון רצועת עזה וברקע מתחם האימונים נראים כתובות בעברית לצד סמלים של אוגדת עזה ויחידות צה"ל, עמדות שמירה צהל"יות וגם דגמים מרשימים המדמים טנק מרכבה ונגמ"ש צה"לי.



0 תגובות